Mikrobiom prebavil

Predno lahko razumete, kako vplivajo prebiotiki, probiotiki, in postbiotiki na vaše zdravje, se morate seznaniti z mikrobiomom. Vsi večcelični organizmi, vključno z živalmi in rastlinami, so pokriti z množico mikroorganizmov. Mikroorganizmi, znani tudi kot mikrobi, so izredno majhni (mikroskopski), živi organizmi, med katere spadajo bakterije, virusi in kvasovke. V velikih količinah in vrst živijo na naši koži, v telesnih tekočinah in v celotnem prebavnem traktu.

V trenutku, ko se rodimo, pridemo v stik z neštetimi mikroorganizmi. V nekem trenutku je na vas ravno toliko, če ne celo več enoceličnih organizmov kot celic, ki tvorijo vaše telo! To zbirko mikroorganizmov, ki je značilna in unikatna za vsakega posameznika, imenujemo mikrobiom.

S temi mikroorganizmi živimo v simbiozi – damo jim prostor za življenje in hrano, oni pa nam nudijo veliko podpore. Proizvajajo nekatere vitamine in kratkoverižne maščobne kisline, zavirajo rast škodljivim bakterijam, spreminjajo imunski sistem in izboljšujejo naše zdravje na načine, ki jih raziskovalci šele začenjajo preučevati in odkrivati.

V stresnih situacijah, nepravilni prehrani, prenizki telesni aktivnosti, jemanje antibiotikov in nekaterih drugih zdravil, lahko škodljivi mikrobi prevladajo nad našimi koristnimi mikrobi.

ZNAKI PORUŠENEGA RAVNOTEŽJA MIKROBIOMA PREBAVIL

GUT PROBL

V TAKŠNIH PRIMERIH JE POTREBNO PONOVNO URAVNOVESITI MIKROBIOM

VLAKNINE oz. PREBIOTIKI

Velika večina vlaknin, rastlinskega izvora, predstavljajo hrano prebavnim mikrobom. Po WHO smernicah naj bi odrasel  človek na dan zaužil najmanj 30 g vlaknin, kar predstavlja približno 400 g sadja in zelenjave.

FERMENTIRANA HRANA - PROBIOTIKI

Hrana, ki telesu nudi koristne probiotike za krepitev mikrobioma prebavil, je tista, ki se fermentira po naravnih postopkih in vsebuje žive kulture mikrobov. Te najdemo v jogurtu, kefirju, kislem zelju, nekaterih fermentiranih kumaricah in drugi fermentirani zelenjavi.

REKREACIJA JE 1/2 ZDRAVJA

Številne študije so pokazale, da rekreacija vpliva na sestavo črevesnega mikrobioma že v šestih tednih. Razvijejo se mikrobi, ki preprečujejo vnetja in tvorijo mlečno kislino za boljšo aktivnost črevesja.

Izobraževalni video v angleškem jeziku

Pomen in delovanje mikrobioma na naše življenje

Za običajni oziroma zdrav črevesni mikrobiom, znanstveniki menijo, da bi takšen mikrobiom bil tisti, ki:

  • Ima visoko raznolikost bakterijskih vrst,
  • Je odporen na kratkotrajne stresne situacije (npr. uživanje antibiotikov) in je stabilen v daljšem časovnem obdobju ,
  • Ima veliko mikrobno gensko bogastvo.

Tako znanstveniki povezujejo stanja bolezni prebavil, debelost, diabetes, alergije, rak in celo nevrodegenerativne bolezni z neravnovesjem v sestavi ali delovanju mikrobiote v črevesju (“disbioza”).

NAJBOLJE PRODAJANI

Starter kulture za klasičen jogurt

Domači jogurt pripravljen na osnovi  starter kultur “YOGURT VIVO” je naraven in najbolj klasičen. Primeren je za začetnike izdelovanja domačega jogurta.

Starter kulture za probiotičen jogurt

Domači jogurt pripravljen na osnovi starter kultur “PROBIO YOGURT” je naraven in okusen izdelek z nekoliko izrazitejšo kislino s kar 10 vrstami probiotičnih kultur iz vrst laktobacilov in bifidobakterij.

Starter kulture za kefir

Domači kefir pripravljen na osnovi starter kultur kefirja, so simbiotska mešanica številnih bakterij in kvasovk. Fermentirani izdelek kefirja ima osvežilen rahlo kiselkast okus s penasto strukturo.