Jogurt

Veganski jogurt

Kako si lahko sami pripravimo veganski jogurt?
V trgovinah je že zaslediti trend povečane ponudbe veganskih jogurtov, pripravljenih iz raznovrstnih rastlinskih nadomestkov mleka, npr. sojinega, kokosovega, mandljevega,…

Na žalost jih velika večina vsebuje veliko dodanega sladkorja, umetnih dodatkov za zgoščevanje in zato le njihova struktura spominja na jogurt.

Če si želite izogniti raznim nepotrebnim dodatkom in zaužiti jogurt z znanimi surovinami, potem si preprosto naredite jogurt sami. Uživajte v rahlo kiselkastem okusu vašega pravega veganskega jogurta, ki ste ga pripravili s pomočjo starter kultur VIVO in izbranega rastlinskega nadomestka.

Prednosti priprave rastlinskega jogurta
Nekaj razlogov, zakaj pripravljati domači jogurt iz rastlinskega nadomestka:

  • Izbira sestavin je odvisna od vas – sestavine bodo zaradi svežine izdelka brez nepotrebnih konzervansov, sladkorja in arom.
  • Ker bo izdelek svež, bo vseboval več milijard živih mlečnokislinskih bakterij, ki spodbujajo črevesno mikrobioto. Sestava in vrsta bakterijskih sevov je odvisna od izbire izdelka starter kultur VIVO.
  • Varčevanje in ekološka ozaveščenost. Stroški so povezani le z nakupom surovin in stalnega vira toplote za fermentacijo. Odpadne embalaže jogurtovih lončkov ni, ker se jogurt izdela v posodi ali kozarcih za večkratno uporabo.

Kako izbrati rastlinski nadomestek mleka?
V široki paleti rastlinskih nadomestkov mleka, ki jih ponuja tržišče, se je potrebno pri izbiri osredotočiti predvsem na okus in konsistenco, ki vam ustreza. Posebno pozornost pa je nato potrebno nameniti sestavi, ki je navedena na zadnji strani izdelka. Vse arome, konzervansi, zgoščevalci bodo na koncu vplivali na okus in konsistenco vašega izdelka.

Podajamo vam nekaj usmeritev, da bi vam veganski jogurt zagotovo uspel:

Jogurt – fermentirani izdelek iz mleka živalskega izvora ima »gosto« konsistenco zaradi vsebnosti beljakovin v vrednosti približno 3 g/100 mL mleka. Če pogledamo rastlinske nadomestke, ima takšno vsebnost beljakovin še sojino mleko, zato bo imel sojin jogurt podobno konsistenco. Dodatni zgoščevalci v tem primeru niso potrebni. Primeren je za prve poskuse priprave veganskega jogurta.

Kokosovo mleko
Za tiste, ki si želite veganski jogurt brez soje, je kokosovo mleko odlična izbira. Pri izbiri kokosovega mleka bodite pazljivi, da ima vsebnost kokosovega oreha višjo od 60 % in ne spada pod kokosove napitke. Kokosovo mleko z visoko vsebnostjo maščobe fermentira v okusen kremast kokosov jogurt.

Če želite kokosov jogurt z večjo gostoto, potem je v tem primeru potrebna uporaba sredstev za zgoščevanje, npr. agar-agar ali škrob tapioke. Vrstni red vnosa vseh sestavin je sledeč:

  1. Mleko segrejemo do vrenja.
  2. Dodamo sredstvo za zgoščevanje po priporočilih proizvajalca (npr. 25 g škroba tapioke na 1 liter kokosovega mleka).
  3. Na kratko pokuhamo,
  4. Mešanico ohladimo do +40 °C.
  5. V mleko nato vmešamo starter kulture in nadaljujemo po postopku fermentacije za jogurt.

Mandljevo, ovseno, riževo mleko in mleko indijskih oreščkov
V primeru, da ne uživate mleka živalskega izvora, želite pa uživati jogurte pripravljene iz rastlinskih nadomestkov mleka, je sedaj to možno s pripravo lastnega izdelka s starter kulturami VIVO.

Kot smo že uvodoma omenili, ni vsak rastlinski nadomestek mleka ustrezen za pripravo jogurta. Za začetek priporočamo izdelavo jogurta iz sojinega oz. kokosovega mleka. Kasneje pa se lahko lotite eksperimentiranja tudi z ostalimi rastlinskimi nadomestki, kjer je pri ustrezni izbiri potrebna še posebna previdnost glede vsebovanih snovi – aditivov.

Kot sredstva za zgoščevanje s segrevanjem (vrenje) sta učinkovita agar-agar in škrob tapioke, brez segrevanja pa odlično deluje gumi iz zrn rožičevca (doziranje: 2 čajni žlički na 1 liter rastlinskega nadomestka mleka).

Zaključna faza priprave veganskega jogurta
Zelo pomembna faza je »zorenje« jogurta v hladilniku, in sicer 10 – 15 ur po fermentaciji.

Zaključek
V primeru, da ne uživate mleka živalskega izvora, želite pa uživati jogurte pripravljene iz rastlinskih nadomestkov mleka, je sedaj to možno s pripravo lastnega izdelka s starter kulturami vivo.

Kot smo že uvodoma omenili, ni vsak rastlinski nadomestek mleka ustrezen za pripravo jogurta. Za začetek priporočamo izdelavo jogurta iz sojinega oz. Kokosovega mleka. Kasneje pa se lahko lotite eksperimentiranja tudi z ostalimi rastlinskimi nadomestki, kjer je pri ustrezni izbiri potrebna še posebna previdnost glede vsebovanih snovi – aditivov.